The Wire

by Hitler
Nota: i’d say *****

Da, oi fi un bosorog, unul adaptat la tehnologie ce-i drept,insa nu pot sa nu-mi amintesc cu un zambet nostalgic despre o perioada fara Internet , fara mIRC si Messenger, de vremurile cand aceste forme de comunicare erau doar intuite ,de o descoperire a unei societati netehnologizate, cunoscuta veteranilor sub nume de FIR.
Sistemul era simplu : formai la aparatul tau telefonic cu disc un numar nealocat ( in general acestea se terminau cu 99,secret cunoscut numai de initiatii care economiseau o suma bunicica,avand in vedere ca nu raspundea nimeni) si lasai sa sune timp nelimitat.Intre sunetele metalice binecunoscute,urma o pauza,apoi iar sunet metalic,iar pauza,iar sunet metalic,ceva asemanator telefoniei digitale,numai ca in pauzele dintre sunetele metalice,auzeam deseori voci,uneori racnete,injuraturi fara fantezie si din cand in cand cate un numar de telefon. Neintelegand despre ce e vorba,am devenit atent,mai ales ca lucrul cu sunetele venite din eter nu se intampla regulat ci doar la unele numere de telefon pe care le formam.Vorbesc acum de inceputurile povestii FIRULUI inainte de a-mi face intrarea in elita acestei organizatii oculte formate in marea ei majoritate din curve,labagii,frustrati si urate.

Asadar,intr-o buna zi,sun un prieten si aud din nou o conversatie inflamata in pauzele dintre tzrrr,trrrr.Am crezut initial ca sunt interferente,mai ales ca propozitiile rostite in goana, ca la precizarile pentru produse farmaceutice: erau nemilos inrerupte de tzaraitul dintre pause,dar ,ciulind urechea mai bine,am fost surprins sa observ ca ca aveau continuitate,in sensul ca fraza neterminata la inceputul tzaraitului dintre pauze se continua la sfarsitul aceluiasi tzarait.Totul prindea forma.Imi amintesc ca am reusit sa deslusesc clar o fraza de genul “Alo,alo si da,da,da , aici Marius -tzrrrr- de la Materna,e vreo – tzrrr- fata care se plictiseste? Raspunsul a venit prompt,din nefericire pentru cel in cautari ,nu si cel asteptat :Ba,baga-mi-as pula-n mortii -tzrrrr- matii,inchide,ca daca pun mana pe – tzrrrr- tine,praf te fac .Mai tarziu am realizat ca amenintarile nu aveau sorti de izbanda,erau aruncate doar pentru a indeparta concurenta.Am inceput sa imi petrec din ce in ce mai mult timp formand diverse numere de telefon ascultand pasionat conversatiile dintre tzaraituri.Fiind mai timid in tinerete,nu am incercat multa vreme sa spun ceva in pauzele dintre tzaraituri,pana intr-o zi cand , mi-am luat inima in dinti si am urlat deja celebrul alo,alo si da da da,cu convingerea ca formula magica ma va face auzit in lumea virtuala pe care abia o descopeream.Dupa cateva incantatii cu alo,alo si da da da,eforturile mi-au fost rasplatite,si cea mai suava voce din lume care putea aparea pentru mine la momentul respectiv ,a dat curs strigarii mele de adolescent imberb: Da iubitu,zi telefonul.

M-am executat fara retineri si am urlat numarul la care puteam fi apelat,apoi am facut incheierea obligatorie, pe care o invatzasem in multe saptamani de tras cu urechea : am inchis. Si chiar asa am si facut. Am pus telefonul in furca, asteptand cu fiori pe sira spinarii si cu o vaga erectie sa fiu sunat de vocea suava care in minutele alea insemnau pe mine inceputul si sfarsitul lumii. Suna telefonul si cai de mii de ani treceau, in tot atatea clipe.

Cu palmele umede, am ridicat receptorul greu de telefon comunist si am raspuns cu o voce gajaita care voia sa para relaxata. Da,era o fata! Nu-mi amintesc cum se numea, dar nu are nici o importanta. A urmat o conversatie care peste ani urma sa mi se para banala, in seara aia insa, am crezut ca voi muri de rusine a doua zi cand ii voi povesti mamei ca sufar de priapism. Fata avea chef de futut. Si eu aveam,dar imi era rusine sa o recunosc. Din vorba in vorba , dupa clasicele asl-uri care nu erau deloc clasice la vremea cu pricina,am incercat sa aduc conversatia acolo unde ma interesa: respectiv ,voiam sa aflu daca se fute. Da,nu voiam sa stiu daca se fute in cur sau daca e rasa la pizda,daca poarta tanga sau daca e bisexuala, pe vremea aia chiar si banala muie era un lucru de care aveau parte doar norocosii.

Iar eu am avut norocul sa fac parte dintre ei, fata se dezghetzase, incepuse sa-mi vorbeasca despre experienta ei pe FIR, cu cine s-a intalnit,cum decurg intalnirile,etc. Se pare ca vocea si discursul meu i-au inspirat incredere, pentru ca a intrat in destainuiri mai intime, mi-a povestit o intamplare trista a vietii ei nevolnice, cum s-a intalnit cu el, ala i-a parut baiat bun, s-a dus la el acasa unde mai asteptau inca 4 prieteni, ea neavand habar de asta. Nu mai tin minte daca cu mana libera nu am dat cumva o laba in timpul povestirii, dar inclin sa cred ca asa a fost. Pe scurt, a trebuit sa le suga pula celor 5.

Redau din amintire:

-Bine,dar de ce nu ai plecat cand ai vazut ca ala nu e singur? – am intrebat eu cu glas nevinovat,de adolescent cu abonament la Ateneu,crescut departe de gasti periculoase si inca mai pastrand ofilitele coronitze si snururile de comandant de detasament.

-Auoleu,pai ma bateau ma!
-I-ai reclamat apoi?
-Pai tu nu auzi ca ma taiau daca faceam asta?
-Da,inteleg,ai procedat correct.
-Dar sa nu crezi ca am inghitzit de la toti!
-Dar ce ai facut?-am intrebat simtind ca-mi plezneste pula la auzul inghititului.

-Am scuipat- a raspuns ea cu o voce care trada demnitate.

Cucerindu-mi respectul cu stapanirea de sine de care a dat dovada in asemenea situatie si eleganta cu care a indepartat penibilul momentului, scuipand slobozul a 5 indivizi,am hotarat imediat ca e cazul sa fac pasul spre urmatoarea etapa a fragilei idile care tocmai se infiripa si am intrebat-o daca nu ar vrea sa ne intalnim.

A acceptat pe loc,insa fiind o fiinta traumatizata de experienta descrisa,mi-a spus : Da ,dar nu vin la tine,poti sa vii tu la mine,ca tata e schimbul 3.Era mai mult decat sperasem vreodata.Am notat adresa ei cu mana tremuranda,mi-am tras o pereche de pantaloni mai largi pe mine,in care sa-mi incapa pula care nu dadea semne ca ar mai fi in stare sa urineze vreodata si am plecat imaginandu-mi locuinta in care voi da muie pentru prima oara,o locuinta amenajata de nevasta unuia care lucra in schimbul 3,cu pesti de sticla stersi constiincios de praf , care ma vor mustra cu priviri goale din locul lor de pe mileul asezat la randu-i pe televizorul Diamant cu 6 canale.

Imi placea. Ma indreptam spre o noua senzatie ,spre ceva nedemn, eram un Dorian Gray made in Drumul Taberei.

Am ajuns dupa vreo ora de mers pe jos , pe vremea aia Capitala avea 12 taxiuri ,am gasit cu greu un telefon care sa nu fie infundat, functiona cu fise de 1 leu, i-am comunicat locatia in care ma aflu, a aparut peste vreo 20 de minute cu o fusta mini, ciorapi cu cateva fire duse si putind inuman a parfum bulgaresc la juma’de kil.

Nu mai conta nimic .M-am lasat dus ca in transa pana la apartamentul mizer, am mai schimbat cateva vorbe si apoi s-a apucat de treaba.
Asa am dat prima muie.
A inghitit.

Apoi am fumat.

~ by Rin Tin Tin on May 22, 2007.

3 Responses to “The Wire”

  1. Looool, am ris cu lacrimi. Io eream pice pe vremea aia, dar imi povesteau verii si prietenii mai mari cum e cu firu. Merci ca mi-ai amintit 😀

  2. Eu aram in liceu(l-am inceput in ’82 si terminat, buninteles,in ’86) si pot sa spun ca viata mai vrumoasa in sensul de libera, fara griji cu vacante minunate n-am mai avut, si ca mine multi altii din acea generatie de aur sau cum mai eram numiti: decretei, eu nefiind un decretel in bunul sens al cuvintului asta fiindca ai mei parinti au dorit sa ma aiba si bine au facut!
    Cit despre istorioara de mai sus, foarte reusita, am citit destule blog-uri din Romania si asta al tau este cel mai reusit.
    Felicitari!
    P.S.: ce “amor” reusit mai faceam eu cu fete de muncitori si nea maistrii, dragoste curata cu fete naive cum nu mai gasesti decit in China la ora actuala!

  3. Cit despre fir, acum este ptr prima oara cind aflu! hihi, dac-si fi stiut poate ca m-ar fi tentat sa incerc marea cu degetul!

    Cheers

Leave a Reply

 
